Фінську деревину будуть переробляти для використання в батареях електромобілів – деревний біографіт замінюватиме графіт, що імпортується з Китаю. Демонстраційний завод з виробництва біографіту запрацює у Фінляндії через кілька років.
Новозеландська компанія CarbonScape розпочне дослідне виробництво біографіту на заводі Sunila в місті Котка на півдні Фінляндії. Біографіт є більш екологічно чистим матеріалом, що використовується в батареях електромобілів.
Біографіт виготовляється з деревної тріски, яка є побічним продуктом лісової промисловості. Він може використовуватися в літій-іонних батареях замість синтетичного графіту, що видобувається з корисних копалин або на основі викопних копалин, на ринку якого домінує Китай.
Літій-іонна батарея в електромобілі важить кілька сотень кілограмів, а графіт становить майже половину її об’єму (42%). За даними CarbonScape, продуктивність біографіту дорівнює найефективнішому синтетичному графіту і перевищує показники природного графіту.
CarbonScape планує розпочати будівництво заводу в наступному році, а виробництво зразків розпочнеться у 2026 році. Партнером у цьому проекті є фінсько-шведська компанія лісової промисловості Stora Enso.
Виробництво графіту на основі вуглецю в Китаї є неекологічним і обтяжливим для навколишнього середовища, вважає Катаріна Торвінен, менеджер з досліджень фінського Центру технічних досліджень VTT.
Європейський Союз визначив графіт критично важливою сировиною, і згідно з даними CarbonScape, передбачене виробництво відповідає цілям сталого розвитку ЄС.
За даними CarbonScape, у порівнянні з синтетичним та видобутим графітом, біографен економить до 30 тонн викидів вуглекислого газу на тонну матеріалу. Температура необхідна для процесу, вдвічі нижча, ніж для синтетичного графіту, а виробництво займає години замість тижнів.
Інвестиції у вробництво оцінюються приблизно в 40-50 мільйонів євро. CarbonScape розраховує досягти частки ринку близько 20% у Європі та США до 2035 року.
Джерело: forest.fi