Ринок батарей у найближчі десять років може зрости вдесятеро, очікують експерти. Цьому сприятиме попит на електронний транспорт – автомобілі, автобуси, самокати. Зараз у масовому виробництві акумуляторів застосовують синтетичний графіт, виготовлений на основі викопної сировини. Шведська компанія Stora Enso реалізує проєкт, що має на меті замінити графіт деревним лігніном.
Лігнін складає 20-30% від маси дерева і є побічним продуктом у виробництві целюлозного волокна. Він може стати одним із найбільших відновлюваних джерел вуглецю. Адже зараз у Європі виготовляються мільйони тонн цієї речовини – одна лише Stora Enso генерує 50 тисяч тонн на рік.
Вуглець на основі лігніну може застосовуватися у виробництві батарей для побутової електроніки, електрокарів і великих систем накопичення енергії. Stora Enso використовує сухий лігнін для виробництва анодів Lignode і планує створити європейську мережу постачання для виробництва літій-іонних батарей.
Вуглець на основі лігніну відносять до так званих твердих вуглеців, які були основним матеріалом у перших зразках літій-іонних батарей. За своїми властивостями твердий вуглець із лігніну може порівнюватись з іншими видами не графітової сировини для анодів.
Пілотний проєкт заводу з виробництва вуглецю на основі лігніну розташований на базі потужностей Stora Enso у фінському місті Котка, де промислове виробництво лігніну налагоджене з 2015 року.
Джерело: storaenso.com