Великий виробник комерційних автомобілів Scania AB надав свою першу електричну лісовозну вантажівку компанії SCA – найбільшому в Європі приватному власнику лісів. Повністю електричний лісовоз має величезну вантажопідйомність у 80 тонн і є наступним кроком Швеції на шляху до того, щоб повністю відмовитися від викопного палива.
Незважаючи на свою довгу історію, Scania тільки починає виходити на ринок комерційних електромобілів і минулого року представила свою далекомагістральну електричну вантажівку, яка буде доступна в Європі як у формі вантажівки з жорсткою рамою, так і у вигляді тягача. Остання модель Scania приєднується до зростаючої лінійки повністю електричних вантажівок, автобусів, силових агрегатів і зарядних пристроїв.
Scania також співпрацює зі шведською лісопромисловою компанією SCA над розробкою та впровадженням транспорту з нульовими викидами на маршрутах транспортування деревини. Зокрема, компанія планує її використовувати на 2,6 мільйонах гектарів належних їй лісів у Північній Швеції.
«Партнерство з SCA є раннім доказом того, що можливо, є чітким сигналом того, що можна електрифікувати навіть важкий транспорт. Потрібна зміна темпу, щоб вчасно позбавити Швецію викопних покладів і досягти мети Паризької угоди. Електричний лісовоз – символ чогось крутого. Про перевезення лісу говорили як про те, що ніколи не вдасться електрифікувати. Розвиток останніх років і те, що ми зараз представляємо разом із SCA, показує, наскільки швидким є розвиток як транспортних засобів, так і акумуляторів», – каже керівник відділу електронної мобільності Scania Фредрік Аллард.
Нова вантажівка може перевозити загальну вагу 64 тонни на дорогах загального користування та 80 тонн на приватних дорогах, і очікується, що вона перевозитиме деревину на ділянці між лісопереробним терміналом SCA у Гімонасі та паперовою фабрикою в Оббола, неподалік Умео. Очікується, що після випробувань вантажівка Scania приєднається до щоденних операцій SCA.
Ось деякі додаткові цікаві факти, надані SCA:
– ця перша електрична вантажівка, що курсує між Гімонесом і Обболою, допоможе SCA скоротити викиди вуглецю приблизно на 55 000 кг на рік;
– вантажівка буде виконувати 6 поїздок на день між лісовим терміналом Gimonäs SCA та паперовою фабрикою Obbola;
– на поїздку буде витрачатись приблизно 75 хвилин (включає завантаження та розвантаження).
Вантажівка буде заряджатися за допомогою зарядного пристрою ABB потужністю 180 кВт на паперовій фабриці Obbola.
Джерело: electrek.co