вересень 2025
КИЇВ, ВЦ АККО Інт.
Замовити стенд Замовити квиток
Замовити стенд Замовити квиток
вересень 2025
КИЇВ, ВЦ АККО Інт.

В лісах Канади пройшов випробування ланцюг автономних лісовозів

Американська компанія Kratos Unmanned Systems успішно завершила кількатижневу демонстрацію свого взводу самокерованих вантажівок у лісах північного Квебеку в Канаді.

Випробування проводилися спільно з канадською дослідницькою організацією FPInnovations і включали пару тягачів, оснащених самокерованою системою Kratos, системою Leader Follower Platooning. Вантажівки повинні були виконувати свої рутинні лісозаготівельні роботи, але не під повним контролем людини.

Щоб автономні вантажівки працювали належним чином, особливо в районах, де немає належного сигналу GPS, необхідна взводна система, що означає, що одна вантажівка займає точку, а інші слідують за нею. Саме це і відбувалося тут: головна машина збирала навігаційні дані і надсилала їх назад на машину, що слідувала за нею.

На борту головної вантажівки був водій безпеки, але та, що слідувала за нею, працювала автономно. Вантажівки, яким доводилося тягнути як розвантажені, так і завантажені причепи з деревиною, чудово працювали разом, попри численні виклики, які ставлять перед ними канадські ліси: круті підйоми, сильний пил, що погіршував видимість, мінусові температури, дощ і мінливі умови освітлення.

Kratos, схоже, вважає, що такий підхід, коли людина керує головною вантажівкою і стежить за швидкістю, інтервалами і маневрами, є правильним, і каже, що його можна з легкістю застосувати в різних галузях.

Вантажівки, що використовувалися у випробуваннях, показали очікувані результати, але поки що незрозуміло, коли самохідна система Kratos може стати комерційно доступною. Компанія розповідає, що на полігоні були присутні представники регуляторних органів і компаній-виробників вантажівок, і що вже розглядається можливість подальшого розгортання системи на інших об’єктах і за інших обставин.

Щодо самого комплекту, який дозволяє перетворити практично всі наявні вантажівки на автономні, то він складається з комп’ютера, навігаційної техніки, систем зв’язку між транспортними засобами (V2V) і датчиків. Але найголовніше, що в цьому рішенні завжди присутня людина, яка контролює поведінку вантажівок, що йдуть у взводі за головною машиною.

Джерело: globalwood.org

ВСІ НОВИНИ